Design heiser med nye KONE Studio Prøv

Gripen utviklet sin egen app for å ta heisen

Oppgraderte heiser ga en smidigere hverdag

Alt begynte da det viste seg at byggefirmaet som hadde oppført bygningen i Ladugårdsängen i Örebro, hadde bygget feil, noe som påvirket nødtelefonene i heisene.

Erik Harlefelt har kobler KONEs heiser til sin egen app
Erik Harlefelt har kobler KONEs heiser til sin egen app

Borettslaget kunne da velge mellom å montere kraftigere antenner på taket av heisene, eller oppgradere heisene til 4G-nettet. Siden nettet for 2G og 3G allikevel skulle fases ut om noen år, valgte Gripen 1 å satse på framtiden.

Erik Harlefelt, daværende leder for borettslaget, så muligheten til å få mer nytte ut av oppgraderingen:

Jeg hadde allerede laget en app som borettslaget bruker, så det var opplagt at beboerne skulle kunne bruke den samme appen til å få informasjon om heisene og deres drift. Det var ganske enkelt å legge til en funksjon i appen, så nå er det en ny knapp i appen som heter «Heiser».

Med heisfunksjonen i appen kan beboerne sjekke statusen på heisene, og hvis det har oppstått et problem kan de sjekke i appen om en servicemontør fra KONE har blitt kontaktet. I tillegg er appen et praktisk verktøy i beboernes hverdag. De kan bestille turer med heisen i appen, slik at heisen står klar når de går ut av leiligheten sin.

Ikke flere uautoriserte besøk i kjelleren!

Med Brfify-appen kan beboerne ta heisen
Med Brfify-appen kan beboerne ta heisen

Tidligere hadde vi problemer med uvedkommende som kom seg inn i kjellerrommene. Vi fikk hjelp av KONE til å installere heiskoder slik at uvedkommende ikke lenger kom seg inn. Likevel var det litt upraktisk for oss som bor der å måtte trykke inn koden hver gang vi skulle ned i kjelleren. Nå kan vi i stedet trykke på en knapp i appen og komme oss ned i kjelleren uten å måtte slå inn noen kode, og det setter vi stor pris på, forteller Erik.

I arbeidet med appen har Erik hatt kontakt med det lokale KONE-teamet i Örebro.

Jeg er veldig fornøyd med KONE og at man alltid ligger i forkant med dem, men også at de lytter til våre behov. Vi har hatt en svært god dialog med det lokale teamet og fått all den hjelpen vi har trengt. Jeg vil virkelig anbefale andre borettslag med heiser fra KONE å ta kontakt med sin lokale KONE-representant og diskutere hvilke løsninger som er mulige takket være heisene med innebygd tilkobling.

Vil du vite mer om heiser med innebygd tilkobling og hva det kan innebære for deg?

Kontakt oss!

Du kan bruke skjemaet under til å fortelle oss mer om hvordan vi kan hjelpe deg. En i teamet vårt vil svare deg så snart som mulig.

Sample form






+47







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Installing new equipment in an existing building|Repairing or upgrading existing equipment|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services|Other
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Autowalks|Doors|Advanced People Flow solutions|People Flow planning|Other


Vennligst merk at når du sender inn dette skjema samler vi dine kontaktopplysninger. Mer informasjon om våre retningslinjer for personvern.


Cookies (informasjonskapsler)

Vi bruker cookies (informasjonskapsler) for å optimalisere nettstedets funksjonalitet og for å gi deg den beste brukeropplevelsen. Hvis dette er greit for deg og du godtar alle cookies, klikker du på 'Godta alle' -knappen. Du kan også lese mer om vår datahåndtering i vår personvernerklæring.