Til toppen av siden

HVEM VI ER

KONEs oppgave er å skape bedre flyt i bylivet. KONE er en verdensleder innen heis- og rulletrappbransjen og leverer heiser, rulletrapper og automatiske dører, samt løsninger for vedlikehold og modernisering, som tilfører verdi til en hvilken som helst bygning gjennom hele livssyklusen.

Ved hjelp av mer effektiv People Flow® sørger vi for at folk kan forflytte seg trygt, komfortabelt og pålitelig. Sammen med våre partnere og kunder over hele verden bidrar vi til å gjøre byer til et bedre sted å bo. Ved utgangen av 2016 hadde KONE en nettoomsetning på 8,8 milliarder euro og nærmere 52 000 ansatte. KONEs B-aksjer er notert på Nasdaq Helsinki Ltd. i Finland.

KONE I NORGE

Som i Sverige og Danmark kom KONE til Norge via oppkjøp av Asea Graham i 1968. Det nye navnet ble KONE Asea AS. På midten av 70-tallet fusjonerte KONE Asea med kranselskapet Wisbeck Refsum (senere kalt KONE Kraner). KONE AS som det nye navnet ble, hadde 230 ansatte. KONE AS kjøpte Fortuna mek. Verksted og Heisdivisjonen 1981. Den største leveringen KONE hadde på midten av 80-tallet var luksusheisene til Norges Bank i Oslo. Ekteskapet med KONE Kraner opphørte 1987 og firmaet skiftet navn til KONE Heis AS. Konkurrentene Ameco Heis og Erling Storm Heis AS ble oppkjøpt 1994. I 2001 fikk KONE AS i Norge, KONE AB i Sverige og KONE A/S i Danmark felles organisasjon; KONE Scandinavia. I 2010 overtok KONE heisvirksomheten til Ameco Heis AS. I 2012 ble Access Dørautomatikk AS kjøpt opp av KONE AS og startet dermed med salg av automatiske porter og dører også i Norge. I 2014 overtok KONE AS virksomheten til Melbye Heisservice AS. I 2016 overtok KONE AS virksomheten til Ribe Heis AS.

I Norge har KONE i dag 21 avdelingskontorer fordelt over hele landet med hovedkontoret i Oslo. Organisasjonsnr. 918 201 548

VISJON OG STRATEGI

Vår visjon er å tilby den beste People Flow®-opplevelsen.

Det betyr at vi forstår at forskjellige bygninger har forskjellige formål, og at dette har innvirkning på personflyten og omgivelsene. Det betyr også at vi bidrar med enkelhet, effektivitet og erfaring for brukerne og kundene våre, gjennom hele livssyklusen til en bygning.

For å sette vår strategi til liv, har vi innført fire måter å Vinne med Kunden.

KONE ønsker å bidra til et bedre byliv.

BRUK GJERNE VÅRT KONTAKTSKJEMA

Vi svarer deg så snart som mulig