UTFORDRINGER
- Muliggjøre forebyggende vedlikehold for å minimalisere nedetid og reparasjoner.
- Utnytte smarte løsninger for å minimalisere antallet ikke-planlagte stopp.
- Oppnå maksimal levetid for det installerte anlegget.
Stockholm, Sverige
Tingenes internett (Internet of Things, IoT) har fanget oppmerksomheten innen teknologi- og forretningsmiljøet. Eiendomseier Humlegården Fastigheter har allerede denne teknologien og deltar i en tidligfase-pilot for KONEs døgnåpne tilkoblede tjenester.
Når virksomheter er ute etter de beste utleiekontorene i Stockholm, tar de kontakt med Humlegården Fastigheter, som tilbyr plass i noen av byens mest eksklusive bygninger. Humlegårdens kunder forventer bare det beste. Og for å unngå heistrøbbel tok Humlegården kontakt med KONE i 2016, for dermed å få tilgang til intelligent teknologi som kunne forutse problemer før de oppstod. Humlegården hadde allerede vært en av KONEs nøkkelkunder i over et tiår og var en ivrig bruker av ny teknologi. Disse faktorene førte til det som skulle bli est av de første pilotprosjektene for de døgnåpne tilkoblede tjenestene, der KONE, Humlegården og IBM samarbeidet om å utvikle en effektiv ny applikasjon for IoT via KONEs døgnåpne tilkoblede tjenester (24/7 Connected Services).