God bygningsstyring handler om tydelig kommunikasjon, at du kan levere det du lover og gjøre dagliglivet så enkelt som mulig for leietakerne dine. Det finnes imidlertid nok av hverdagsproblemer som kan gjør livet til en bygningsforvalter vanskeligere enn det trenger å være. KONE intervjuet mer enn 200 utviklere, bygningsforvaltere og beboere verden over for å forstå deres utfordringer og behov knyttet til personflyt i et boligmiljø.
Smart bygningsstyring som tilfører verdi
Resultatene visers at bygningsforvaltere bruker det meste av arbeidstiden sin på vanlige, viktige oppgaver. De løper rundt mellom forskjellige steder og henger opp beskjeder på oppslagstavler, håndterer klager når leietakerne ikke har fått med seg viktig informasjon om vedlikeholdsarbeid, samtidig som de tar hånd om nøkler og passeringskoder og problemer med tilgang. Takket være smart digital teknologi trenger det ikke å være slik.
KONE Residential Flow bruker mobil- og skyteknologi for å koble sammen bygningsdører, heiser, informasjonskanaler og interkom-systemer ved hjelp av en brukervennlig smarttelefon-applikasjon. Det gjør det enklere for beboerne å forflytte seg raskt og komfortabelt rundt i bygningen og sørger for sikker adgangskontroll samt kommunikasjonsverktøy. Bygningsforvaltere kan dele viktig informasjon med beboerne på skjermer og monitorer, sende pushvarsler til en smarttelefon-applikasjon, samtidig som digital nøkkelhåndtering gir færre problemer. Alt dette kan fjernstyres, i stedet for å måtte bruke timer på å kjøre fra det ene boligbygget til det andre, for ikke å snakke om å skulle finne en parkeringsplass.
Når alt forløper smidig, kan beboerne fokusere på de tingene de skulle ha gjort, bygningen blir mer attraktiv for eventuelle kjøpere og leietakere, og bygningsforvalterne kan fokusere på å yte god service.
Finn ut mer om KONEs Residential Flow-løsning.