Oppgradering av alarmtelefoner i heiser

Oppgradering av alarmtelefoner i heiser

Oppgradering av alarmtelefoner i heiser

Hva er en alarmtelefon, og hvorfor er den viktig?

En alarmtelefon er et sikkerhetssystem som kobler heisen til vår kundeservice. Dette gjør at brukerne kan kontakte oss direkte hvis det oppstår problemer med heisen, og sikrer dermed brukernes sikkerhet.

Hvordan fungerer en alarmtelefon?

Alarmtelefonen er koblet til et mobilnettverk via et modem, som gir direkte kontakt med vår kundeservice. Mange av disse alarmtelefonene benytter 2G-nettverket, som nå fases ut. Når 2G-nettverket forsvinner, vil alarmtelefoner som bruker dette nettet, slutte å fungere. Uten fungerende alarmtelefon vil Heiskontrollen stenge heisen inntil en ny er tilkoblet.

Hvordan påvirker dette deg?

For å sikre at alarmtelefoner som bruker 2G-nettverket fortsatt fungerer, må de oppgraderes til et modem som er kompatibelt med 4G-nettverket. Dette er heiseiers ansvar.

Hvordan kan vi hjelpe deg med en smidig overgang?

For å sikre at alarmtelefonene fungerer også etter 2G-nettet fases ut, må de oppgraderes til 4G-kompatible løsninger. Våre eksperter kan bistå med å vurdere tilstanden til heisens alarmtelefon og gi råd om den beste løsningen for deg og ditt utstyr.

Skreddersydde løsninger

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Vi forstår hvor viktig det er med en smidig overgang, og vi tilbyr nå muligheten til å oppgradere heisens tilleggsfunksjoner i tillegg til den nødvendige GSM-linjen. Bruk denne anledningen til å forbedre heisens funksjoner samtidig som du sikrer økt sikkerhet og effektivitet.

Landing_Page_Bundle:760x428%2816-9%29

Oppgrader for sikkerhet, ytelse og utseende

Hvis du har en eldre heis (15 år eller mer), gir 2G-oppgraderingen en utmerket anledning til å modernisere heisen. Dette er en mulighet til å oppgradere sikkerheten, forbedre ytelsen eller gi heisen et visuelt løft. Ta kontakt med oss så finner vi en moderniseringsløsning som passer til ditt bygg.

Landing_Page_Connectivity:760x428%2816-9%29

Optimaliser heisens ytelse og sikkerhet med prediktivt vedlikehold

Når du oppgraderer alarmtelefonen, er det også en god anledning til å ta i bruk ny teknologi som KI-basert prediktivt vedlikehold. Med digitale løsninger kan du forutsi vedlikeholdsbehov, redusere kostnader knyttet til reparasjoner og driftsstans, og få tilgang til et bredt spekter av løsninger som forbedrer både byggets drift og brukeropplevelsen.

Landing_Page_EasyUpdate:760x428%2816-9%29

Fremtidssikre heisens nødkommunikasjon med 4G-oppgradering

Sørg for at nødkommunikasjonen i heisen fungerer som den skal ved å oppgradere til 4G-tilkobling og fremtidssikre alarmtelefonen i god tid. Våre eksperter hjelper deg med å finne den beste løsningen for ditt utstyr.

Ta kontakt for å diskutere dine spesifikke behov

Enten du har spørsmål om våre tjenester eller ønsker mer informasjon om anbefalte løsninger, står vi klare til å hjelpe deg.

Sample form






+47







My query is about *|Installing new equipment in a new building|Installing new equipment in an existing building|Repairing or upgrading existing equipment|Maintenance|Residential Flow in a new building|Residential Flow in an existing building|24/7 Connected Services|Other
Equipment/service type *|Elevators|Escalators|Autowalks|Doors|Advanced People Flow solutions|People Flow planning|Other


Vennligst merk at når du sender inn dette skjema samler vi dine kontaktopplysninger. Mer informasjon om våre retningslinjer for personvern.


Ofte stilte spørsmål

Gjør deg kjent med detaljene

  • Kontakt oss så veileder vi deg gjennom prosessen.

  • 2G-nettverkene fases ut fordi nettkapasiteten er begrenset, og databehovet øker. 2G bruker delvis samme frekvenser som 4G. Når 2G-nettverkene avvikles, kan den frigjorte kapasiteten brukes til å håndtere mer 4G-trafikk.

  • De største mobiloperatørene i Norge har annonsert at de vil slå av 2G-nettverket permanent ved utgangen av 2025.

  • Vedlikeholdet av 2G-nettverk har blitt dårligere, noe som kan påvirke kvaliteten og påliteligheten. For å unngå problemer og sikre en jevn overgang, må heiser oppgraderes til 4G før fristen. Dette er spesielt viktig gitt det store antallet modemer som må skiftes ut, og tiden det tar å gjennomføre prosessen. Ved å handle nå kan vi sikre en problemfri overgang uten avbrudd.

  • Hvis en passasjer blir sittende fast, kan nødtelefoner som bruker 2G-nettverk slutte å fungere når nettverket fases ut. Dette betyr at passasjeren ikke vil kunne kontakte servicesenteret for hjelp, og heisen vil ikke bestå neste lovpålagte inspeksjon. Heiseier er ansvarlig for at heisen overholder lovverket, og i henhold til norske lover må heisen ha en fungerende nødtelefon for å være i drift.

  • Da enheten ble installert, var det ikke kjent at 2G-nettverket skulle fases ut innen 2025. Det var først etter at denne endringen ble kjent, at vi utviklet nye løsninger for å møte utfordringene.

  • Vi kan tilby deg en løsning med en GSM-linje som er utstyrt med et SIM-kort og som kobles sømløst til vårt servicesenter via 4G-nettverket. Ta kontakt med oss for et tilbud.

  • Nei, kostnadene for oppgraderingen dekkes ikke av kontrakten din. Avviklingen av 2G-nettverk er en beslutning fra mobiloperatørene, ikke fra KONE. Derfor dekkes denne nødvendige oppgraderingen ikke av kontrakten.

Cookies (informasjonskapsler)

Vi bruker cookies (informasjonskapsler) for å optimalisere nettstedets funksjonalitet og for å gi deg den beste brukeropplevelsen. Hvis dette er greit for deg og du godtar alle cookies, klikker du på 'Godta alle' -knappen. Du kan også lese mer om vår datahåndtering i vår personvernerklæring.