WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

United States

Go to your suggested website

Cookies

Vi bruker cookies (informasjonskapsler) for å optimalisere nettstedets funksjonalitet og for å gi deg den beste brukeropplevelsen. Hvis dette er greit for deg og du godtar alle cookies, klikker du på 'Godta' -knappen. Du kan også lese mer om vår datahåndtering i vår personvernerklæring.

Tilbake til toppen

Tar tilbake heismusikken

Heismusikken har tatt steget ut i rampelyset. Og nå er den spesialtilpasset – som på Telias hovedkontor i Stockholm. KONE og Soundtrack Your Brand jobber sammen for å gjenskape heismusikken og gjøre den til en behagelig del av heisturen.

30. januar 2020

Heismusikk trenger ikke å være et skjellsord. På 1930-tallet innførte man musikk i heiser for å få tiden til å gå på en langsom heistur. Konseptet spredde seg raskt og fikk rykte på seg for å være både irriterende og overalt.

Selv om heismusikk sjelden er like intetsigende som den en gang var, henger ryktet fortsatt ved. KONE jobber med å gjenopprette heismusikkens image og vise at den rette musikken på rett sted kan påvirke personflytopplevelsen positivt.

Slik forbedrer vi flyten hos Telia

"Vi tar tilbake heismusikken fra noe man før forbandt med pregløs bakgrunnsmusikk, og gjør den om til en nettforsterker," sier Simon Green, produkteier for heismusikk hos KONE. “Fra parkeringsplassen til skrivebordet: Vi blir kontaktet av firmaer som ønsker å forbedre denne flyten, og lyddimensjonen er en del av det.”

Å skape den rette opplevelsen i et kontormiljø blir stadig viktigere.

“Det vi hører fra bygningseiere, ledere og utviklere er at det er svært sterk konkurranse om å tiltrekke og beholde de beste leietakerne”, sier Green. “Og de beste leietakerne, verdens toppselskaper, konkurrerer om den beste kompetansen, ofte unge mennesker som setter pris på en god arbeidsplassopplevelse.”

Bilde

Telia, nordisk leverandør av mobiltjenester, er et av disse selskapene. Takket være det nære samarbeidet med KONE og KONEs EcoSystem-partner Soundtrack Your Brand kan Telias hovedkontor i Stockholm tilby en skreddersydd lydopplevelse som gjenspeiler Telias varemerke, til alle de 4000 ansatte, kundene og partnerne som jobber i eller besøker bygningen hver dag.

“Forskning viser at rett musikk på rett sted og med riktig lydbilde ga bedre kundeopplevelse, produktivitet og til og med tidsoppfatning, sier Ville Virtanen, forretningsdesigner, Division X hos Telia. Videre forteller han at musikken gjøre Telias hovedkontor unikt og mer attraktivt for ansatte, jobbkandidater og kunder.

Soundtrack Your Brand

Soundtrack Your Brand, tidligere kjent som Spotify for Business, gir KONEs kunder tilgang til et bibliotek med over 40 millioner sanger med lisens for bruk i kommersielle bygninger.

“Det gjør det mye enklere å lydsette en bygning,” sier Green. “Det finnes flere hundre forhåndsinnstilte lydspor.”

Det betyr at kunder som Telia kan tilby et kontinuerlig lydspor med spesialtilpasset musikk. For å gjøre alt så enkelt som mulig leveres KONE Elevator Music som en komplett pakke, der lydutstyr av høy kvalitet spesielt beregnet for heiser, nødvendige tilkoblingsmuligheter og tilgang til den nettbaserte musikkplattformen er inkludert.

“For oss,” sier Virtanen, “gjør KONE Elevator Music-pakken det enkelt å styre musikken siden det er en heldigital, skybasert tjeneste.”

Fra lobbyen og opp til din etasje – Telia gjør heisturen til en behagelig og relevant reise for sine ansatte og besøkende på hovedkontoret.

“Dette gjør at vi skiller oss ut og blir lagt merke til i et marked der det ofte virker som om de samme sangene spilles igjen og igjen overalt,” sier Virtanen. “Musikken skjuler bakgrunnsstøyen, fungerer som en samtalestarter og får til og med heisturen til å føles raskere!”

Bilde

Musikkfaktoren

I tillegg til å skape en merkevareopplevelse, har riktig musikk vist seg å få kunder til å bli lenger og bruke mer penger i kommersielle settinger. Hui Research bestilte en spilleliste med merketilpasset musikk til 16 McDonald’s-restauranter i Sverige, noe som økte salget med mer enn 9 % sammenlignet med restauranter som har tilfeldige spillelister.

En annen studie nylig utført av Kemp et al. viste at personer som eksponeres for musikk, hadde en tendens til å gi mer positive vurderinger av service- og produktkvaliteten, og uttrykte en sterkere intensjon om å fortsette å handle hos dem.

Virtanen hos Telia mener at lyd det viktigste krydderet for å skape utvidede, fysiske rom, der KONE Elevator Music er det første steget for å heve personflytopplevelsen.

LES MER
Raske fakta: Telia hovedkontor, Stockholm, Sverige
Er min musikk støy for deg
Heiser i KONE DX-klassen: forbinder mer enn bare etasjer
En sansevekkende opplevelse fra høyt til lavt
Dette er tilkoblingsmuligheter
Å skape litt magi på heisturen
Å gjøre heisturen til en kunstopplevelse

Del denne siden